پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230424
شاد؛ از دغدغه‌هاي تدريس براي معلمان تا سوءاستفاده برخي ديگر/ آيا بر کيفيت و نحوه آموزش‌هاي مجازي نظارت مي‌شود؟
تاریخ انتشار : 1399/08/17 09:50:14
نمایش : 1340
معلمان به عنوان مولفه مهمي در روند آموزش، نقش قابل توجهي در فرآيند يادگيري دانش آموزان دارند که متاسفانه در کنار معلمان دغدغه مندي که دائما پيگير آموزش شاگردانشان هستند، معلماني نيز از شرايط پيش آمده سوءاستفاده و کمترين حرکتي در جهت کمک به بهبود شرايط آموزش ندارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از عصراترک، هشت ماه از ورود سامانه شاد به سيستم آموزشي کشور مي گذرد، شايد در شرايط بحراني که کرونا ايجاد کرده و امکان حضور دانش آموزان در مدارس مقدور نيست، اين سامانه مي تواند تبديل به يک فرصت شود. اما اين سامانه نوين با ورودش مشکلات فراواني را براي خانواده ها رقم زده است، که از شاخص ترين آنها مي توان به نبود ابزار موردنياز براي ورود دانش آموزان به اين سامانه اشاره کرد که براساس آخرين آمار اعلام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات 3.5 ميليون دانش آموز در سراسر کشور تاکنون موفق به استفاده از سامانه شاد نشده اند.


پايگاه خبري تحليلي عصراترک در گزارش هاي متعددي به مشکلات دانش آموز در حوزه شاد پرداخته است اما در اين گزارش با نگاهي ديگر به شاد به سوژه ورود کرده است. معلمان به عنوان عضو مهم ديگري در شاد ، همچون گروه دانش آموزان مشکلاتي در حوزه ارائه آموزش مجازي دارند اما برخي از اين معلمان با کم کاري هايشان مشکل ساز شده اند.  عملکرد عده معدودي که تلاشي جهت ارتقا سواد دانش آموزان ندارند، نيازمند نظارت ويژه اي از سمت آموزش و پرورش است.
همچنين گروه مدارس هنرستاني که اغلب کلاس هايشان نياز به آموزش هاي عملي دارند، در اين فضاي آموزشي به خوبي ديده نشده است که نگراني هايي در حوزه کاهش سواد هنرجويان خواهد شد.

 

پايه دوازدهم و دهم متوسطه در آموزش مجازي آسيب زيادي خواهند ديد

يکي از دبيران مشغول به تدريس در يکي از مدارس فني و حرفه اي استان در رشته کامپيوتر با اشاره به اينکه در پايه دوازدهم پودمان هاي اوليه کتاب کاملا عملي هستند، گفت: دانش آموزان از لحاظ خانوادگي در شرايط سختي قرار دارند و شرايط تهيه سيستم کامپيوتري در منزل را ندارند به طور مثال از بين يک کلاس ۱۴ نفري تنها دو دانش آموز سيستم دارند.
وي ادامه داد:  حتي در سال گذشته که آموزش ها به صورت حضوري بود دانش آموزان طي هفته تنها يک بار مي توانستند پشت سيستم باشند و از اين فضا برخوردار شوند.
اين دبير متوسطه فني و حرفه اي با اشاره به اينکه با قطع و وصلي هاي موجود در شاد و سرعت پايين اينترنت کنار آمده ايم ،گفت: آموزش را به صورت فايل هاي ضبط شده با حجم کم و فشرده در سامانه شاد بارگذاري مي کنم، اما ديدن اين فايل ها براي دانش آموزاني که سيستم ندارند شايد هيچ فايده اي نداشته باشد.
وي اضافه کرد: دو هفته شروع سال تحصيلي جديد با گروه بندي هاي انجام شده، کلاس ها به صورت حضوري در حال برگزاري بود، اما با شدت گرفتن کرونا بسياري از خانواده مانع حضور فرزندانشان در مدارس شدند.
اين کارشناس نرم افزار خاطر نشان کرد: دو پايه تحصيلي دوازدهم که کنکور پيش رو دارند و پايه دهم که تازه وارد محيط مدرسه فني و حرفه اي يا کارو دانش شده اند، قطعا به دليل استفاده نکردن مداوم از سيستم ضربه جدي خواهند خورد.

 

 

سواستفاده گروهي از معلمان نسبت به سبک نوين آموزش
وي ادامه داد: ضبط يک فيلم پنج دقيقه اي  50 دقيقه زمان مي برد که اين فيلم آماده، تدوين و بارگذاري شود و به دليل سرعت پايين تنها در ساعت پاياني شب در سامانه شاد گذاشته مي شود و دانش آموزان بايد در اين زمان اقدام به آپلود فيلم کنند.
اين دبير متوسطه افزود: اين در حالي است که متاسفانه با وجود اينکه دانش آموزان نياز بيشتري به حمايت هاي معلم دارند اما برخي از همکاران ما از شرايط حال حاضر سواستفاده مي کنند و تاکنون که حدود دو ماه از شروع سال تحصيلي مي گذرد حتي يک دقيقه هم فيلم جهت ارائه در فضاي شاد آماده نکرده اند بلکه تدريس شان را تنها به گرفتن چند عکس از صفحه کتاب محدود کرده اند.
وي گفت: همچنين در زمان حضور دانش آموزان در کلاس درس با وجود ريسک دانش آموز در کلاس برخي از همکاران با توجيه تعداد پايين دانش آموزان تدريس نمي کردند و تنها زمان دانش آموز به هدر مي رفت.
اين کارشناس نرم افزار اضافه کرد: توليد محتواهاي موازي در سراسر کشور بدون هيچ هدفگذاري به يکي از چالش هاي پيش رو در شرايط فعلي تبديل شده است.
وي با اشاره به اينکه سرفصل هاي کتاب ها هر سال تغيير مي کند و به روز رساني مي شود اما سيستم هاي موجود در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي و کارو دانش قديمي هستند ،گفت: سيستم ها پاسخگوي نرم افزاري هاي جديد نيستند، بنابراين با حضور دانش آموزان در مدرسه نيز تنها شرايط تدريس نرم افزارهاي قديمي فراهم خواهد شد.

 

سختي راستي آزمايي دانش آموزان در فضاي شاد

يکي ديگر از دبيران مشغول به تدريس هنرستاني در بجنورد با اشاره به اينکه کلاس هاي هنرستان اغلب به صورت عملي هستند، اظهار داشت: از ابتداي سال تحصيلي جديد با برنامه ريزي انجام شده و گروه بندي کلاس هاي عملي به صورت حضوري در حال برگزاري بود و هر دانش آموز به صورت مستقل از يک سيستم استفاده مي کرد که بعد از اتمام کلاس دستگاه ها ضدعفوني و براي گروه بعدي آماده مي شد.
وي با بيان اينکه راستي آزمايي در فضاي شاد سخت شده است، گفت: دانش آموزان در شرايط فعلي قطعا در دروسشان دچار ضعف شده اند و در اين فضا بعد از بارگذاري سوالات براي پاسخگويي، گاهي اوقات پاسخ هايي ارسال مي شود که مشخص مي کند کس ديگري پاسخ را داده است يا دانش آموز به بهانه نداشتن نت معمولا يک هفته در کلاس ها حضور پيدا نمي کند.
اين دبير هنرستان بجنورد خاطرنشان کرد: سرعت نت در فضاي شاد به شدت پايين است و براي معلماني که دروس عملي دارند، کار به سختي پيش مي رود بنابراين مجبور هستند فيلم را با کيفيت پايين ارائه دهند که اين خود باعث مشکل شده است.
وي عدم حضور دانش آموزان در يک ساعت مشخص در کلاس مجازي را مشکل ديگري خواند و گفت: گروهي از دانش آموزان که خوابگاهي بوده اند و اکنون در روستاها به سر مي برند باتوجه به ايام برداشت محصولات کشاورزي در زمان هاي پايان شب آن هم در صورتي که گوشي داشته باشند آنلاين مي شوند.

 

 

کم کاري برخي معلمان تنها مربوط به آموزش مجازي نيست
اين کارشناس مربوطه يادآور شد: سواستفاده برخي از همکاران مربوط به زمان فعلي نمي باشد بلکه در شرايطي که کلاس ها به صورت معمول در حال برگزاري بود نيز از ارائه درست آموزش هاي عملي ممانعت مي کردند، تنها توجيهشان اين بود که به ميزان دريافت حقوق تدريس مي کنند.
وي گفت: اکنون نيز اين برخورد هاي نادرست گروهي از معلمان وجود دارد که هيچ اقدامي در جهت ارائه آموزش در فضاي مجازي ندارند بلکه تنها با ارسال چندين سوال در فضاي مجازي بعد از يک هفته پيگير پاسخ ها مي شوند و در واقع دانش آموز را در اين مدت رها مي کنند در حالي که اکنون حمايت بيشتري مي طلبند.

 

ديده نشدن متوسطه فني و حرفه اي و کارودانش در آموزشهاي مجازي 
اين دبير هنرستان بجنورد اضافه کرد: براي فني و حرفه اي و کارو دانش هيچ برنامه اي تدوين نشده است، همچنين در شبکه آموزش يک بخش کتاب که حدود يک ماه زمان جهت تدريس نياز دارد را در فايلي با کمتر از نيم ساعت آموزش مي دهند که قطعا نمي تواند نيازهاي آموزشي دانش آموزان را به خوبي توجيه کند.

 

حضور 85 درصد معلمان خراسان شمالي در سامانه شاد

عباس سعيدي، مدير کل آموزش و پرورش خراسان شمالي در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اينکه در سراسر کشور 3.5 ميليون دانش آموز از دسترسي به شبکه شاد محروم هستند، گفت: براساس رصد انجام شده در استان خراسان شمالي از بين 173 هزار دانش آموز تاکنون 34 درصد که شامل 61 هزار دانش آموز است در شبکه شاد غايب بوده اند.
وي ادامه داد: ميزان دسترسي به سامانه شاد در مقايسه با نيمه دوم سال تحصيلي گذشته هفت درصد افزايش پيدا کرده است.
سعيدي با بيان اينکه از مجموع معلمان خراسان شمالي 85 درصد در شبکه شاد حضور دارند، گفت: گروهي از معلمان به دليل تغيير اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد احراز هويتشان انجام نشده ، همچنين برخي ديگر به دليل جابجايي در بين مدارس و کلاس بندي ها موفق نشده اند از اين سامانه برخوردار شوند.
مدير کل اموزش و پرورش خراسان شمالي خاطر نشان کرد: قطعا بر اين موضوع واقف هستيم که تاکنون فضاي شاد کاربرد 100 درصدي پيدا نکرده است و مشکلاتي از قبيل کندي سرعت سامانه و پايين بودن سرعت اينترنت مشکلاتي را همراه داشته است.
وي با بيان اينکه مشکلات اينترنتي در استان که از طريق خانواده ها و معلمان گزارش شده است، به اداره کل ارتباطات منعکس شده، يادآور شد: مسئولان مرتبط با حوزه مخابرات و فناوري ارتباطات در راستاي رفع مشکلات سرعت اينترنت بايد رصد و پژوهش داشته باشند تا بتوانند اختلالات را رفع کنند.
سعيدي اضافه کرد: همه دانش آموزان بايد در سيستم آموزشي جاي داشته باشند و حتي يک نفر هم از چرخه آموزش خارج نشود، که در اين راستا معاونان در مقطع متوسط اول و دوم و ابتدايي اطلس راه دستيابي دانش آموزان به آموزش را با همکاري ساير گروه هاي آموزشي و معلمان طراحي کردند.
اين مقام مسئول ادامه داد: همچنين در مقطع ابتدايي براي سه ماهه اول پاييز درسنامه و بسته آموزشي طراحي شده است، زيرا باتوجه به اينکه  34 درصد دانش آموزان محروم از شاد در روستاها حضور دارند بخش زيادي از اين درسنامه ها براي اين گروه ارسال شده است.

 


محروميت 19 هزار دانش آموز متوسطه استان از شاد به دليل نبود ابزار هوشمند و اينترنت 

سعيدي اشاره کرد: در مدارس مقطع ابتدايي شهرستان رازوجرگلان از  هشت هزار و 540 دانش آموز تعداد هشت هزار و 374 نفر، در بام و صفي آباد ازيک هزار و 864 دانش آموز همين تعداد به صورت کامل، در بجنورد از 39 هزار و 800 دانش آموز تعداد 19 هزار و 900 نفر، در شيروان  از 16 هزار و 755 نفر تعداد 9 هزار و 623 نفر، در فاروج از چهار هزار و 972 دانش آموز تعداد چهار هزار و 308 دانش آموز، در جاجرم چهار هزار و 85 دانش آموز تعداد دو هزار و 948 نفر و در گرمه از دو هزار و 986 دانش آموز تعداد دو هزار و 670 نفر از طريق آموزش حضوري در مدارس آموزش مي بينند.
وي همچنين افزود: در استان خراسان شمالي در مقطع ابتدايي از مجموع کل 104 هزار و 633 دانش آموز تعداد 56 هزار نفر از طريق فضاي مجازي، دو هزار و 808 نفر از طريق بسته هاي يادگيري، هشت هزار و 807 نفر نيز از طريق تلويزيون آموزش مي بينند.
سعيدي خاطرنشان کرد: در مقطع متوسطه اول از 43 هزار و 128 دانش آموز در استان 9 هزار و 62 دانش آموز به دليل نداشتن اينترنت و چهار هزار و 854 دانش آموز به دليل نداشتن ابزار و گوشي هوشمند از استفاده شاد محروم هستند.
اين مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر اين در مقطع متوسطه دوم از 19 هزار و 782 نفر يک هزار و 393 دانش آموز به دليل نداشتن اينترنت و 852 نفر به دليل نداشتن گوشي هوشمند و در مدارس فني و حرفه اي و کاردانش استان نيز از 9 هزار و 594 دانش آموز تعداد يک هزار و 411 نفر به دليل نداشتن اينترنت و يک هزار و 221 دانش آموز به دليل نداشتن گوشي هوشمند از سامانه شاد محروم شده اند.

 

" شاد " به تنهايي قابليت تامين آموزش دانش آموزان را نخواهد داشت
سعيدي با بيان اينکه قطعا اين سبک آموزش در سراسر دنيا آسيب هاي زيادي به همراه خواهد داشت، گفت: به معلمان اعلام شده است که در فضاي شاد همچون فضاي کلاس درس فعاليتشان را داشته باشند و حضور و غياب ها و شرايط را براي دانش آموزان فراهم کنند .
وي با بيان اينکه 43 درصد از دانش آموزان استان خراسان شمالي در روستاها حضور دارند، گفت: 80 راهبر آموزشي در استان با هدف نظارت بر روند آموزش، رعايت عدالت آموزشي در روستاها ماهانه از مدارس روستايي بازديد کرده و   ارزشيابي مديران و معلمان را انجام مي دهند.
سعيدي در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبني بر اينکه در فضاي فعلي چه ميزان سعي شده که کلاس هاي ضمن خدمت معلمان به سمت آشنايي با تدريس در فضاي مجازي و توانمندسازي معلمان پيش برود، گفت: قطعا فضاي شاد به تنهايي قابليت تامين آموزش را نخواهد داشت و اين نوع آموزش در واقع يک مکمل براي آموزش رايج است.
اين مقام مسئول گفت: بنابراين در محيط شاد فضايي جهت توانمندسازي معلمان نيز نهادينه شده است که مورد استفاده قرار مي گيرد، همچنين توليد محتواي الکترونيکي براي تدريس معلمان در نظر گرفته شده و کلاس ها به صورت مجازي در حال برگزاري است.
وي يکي از ويژگي هاي شاد را تقويت بنيه علمي دانش آموزان و عقب ماندگي تحصيلي دانش آموزان در کنار آموزش حضوري خواند و گفت: در روستاها براساس اينکه تجمع کم است، کلاسها زير 20 نفر، 50 نفر و 100 نفر با گروه بندي انجام شده به صورت حضور کامل در حال برگزاري است.

 

 

انجام تکاليف دانش آموز توسط خانواده ها چالش ديگر آموزش مجازي

سعيدي همچنين با اشاره به اينکه در مناطق روستايي به دليل عدم دسترسي گروه زيادي از دانش آموزان به فضاي شاد، با برگزاري کلاس هاي حضوري و روزانه تقويت علمي دانش آموزان مدنظر  است، گفت: اين در حالي است که در مدارس شهري معلمان به صورت روزانه سه ساعت موظف هستند براي تدريس و پاسخگويي به دانش آموزان حضور داشته باشند و مابقي تدريس را از طريق فضاي شاد دنبال کنند.
مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي خاطرنشان کرد: در کلاس هاي درس هنر و تربيت بدني نيز کلاس ها در حال برگزاري است و از طريق ارسال فيلم هاي آموزشي، روند آموزش در جريان است، اما کلاس هايي همچون هنر قطعا 35 دقيقه حضور در کلاس تاثيرگذار تر خواهد بود.
وي يکي از آسيب هاي پيش رو در اين فضا را اجبار دانش آموزان براي انجام تکاليفشان خواند و گفت: در زيست بوم جديد آموزش معکوس شده، پيش از اين معلم تدريس را در کلاس انجام و تمرين در منزل انجام مي شد اما در حال حاضر آموزش در فضاي مجازي صورت مي گيرد و حضور در ساعت محدود در کلاس براي رفع اشکال است.

 

35 دقيقه کلاس حضوري پاسخگوي کارگاه هاي عملي نيست 
سعيدي با بيان اينکه در مدارس فني و حرفه اي و کاردانش مشکلات زيادي وجود دارد، گفت: قطعا 35 دقيقه کلاس حضوري پاسخگوي کارگاه هاي عملي نيست و در حال حاضر بسياري از کلاس ها در قالب کلاس هاي تئوري اجرايي مي شود، اما براساس برنامه ريزي هاي انجام شده فايل هاي آموزش ويديويي در حال تدوين هستند.
مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي يادآور شد: مدير مدرسه موظف است ارزيابي معلمان را براساس ميزان فعاليت شان بسنجد و به طور مثال گروه هايي همچون رياضي فيزيک، زمان زيادي به نسبت هنر و ورزش صرف مي کنند و قطعا در يک سطح امتياز دهي نخواهند شد، قطعا تمامي معلمان در تمامي گروه ها وظايفشان را به نحو احسنت انجام مي دهند اما اگر گاها غفلت يا کم کاري از سمت معلم ديده شود بايد توسط مدير مدرسه درارزيابي اعمال شود.
سعيدي با بيان اينکه قطعا در اين زيست بوم جديد کم و کاستي هايي وجود دارد، گفت: مديران آموزش و پرورش شهرستان و مديران مدارس توجيه شده اند، کم کاري از سمت اوليا و مديران تذکر داده مي شود و رصد ها انجام و نظارت ها در جريان است.
وي ادامه داد: در حوزه دانش آموزان پايه دوازدهم که امسال براي کنکور آماده مي شوند نگراني هاي زيادي وجود دارد، براين اساس گروهي از خانواده ها با همکاري يکديگر درمحل پيلوت يا حياط منازلشان با گرفتن معلم هاي خصوصي سعي در تقويت آنها دارند.
سعيدي با بيان اينکه به خانواده ها اعلام شده که حضور دانش آموزان در فضاي آموزش مجازي نبايد تعطيل شود، گفت: معاون آموزش متوسطه براساس رصد صورت گرفته که بيشترين حضور دانش آموزان مربوط به پايه دوازدهم است، مقرر شده است که کلاس هاي تقويتي با زمانبندي در مدارس براي اين گروه برگزار شود.


نگراني از يادگيري دانش آموزان در زيست بوم جديد آموزشي  
اين مقام مسئول يادآور شد: کلاس ها به صورت حضوري يا مجازي در حال برگزاري هستند، اما نگراني بزرگي وجود دارد که ممکن است به نظام آموزش و يادگيري دانش آموزان وارد شود و نتيجه نهايي که ارتقا سواد و فرهنگ است به خطر بيفتد.
سعيدي همچنين ايجاد مشکلات روحي، رواني وجسمي را از ديگر شرايط نگران کننده حال حاضر خواند و گفت: همچنين برخي از والدين براي حفظ سلامتي فرزندشان مانع ادامه تحصيل او مي شوند در حالي که آموزش و پرورش باتوجه به اينکه زود بازده نيست در طولاني مدت قطعا در ارتقا سواد و فرهنگ دچار صدمه خواهند شد.
وي ترک تحصيل دانش آموزان را چالش ديگري در فضاي آموزشي نوين اعلام کرد و افزود: زماني که دانش آموز به صورت مرتب در کلاس ها حاضر نشود و چيزي نياموزد، قطعا ممکن است ترک تحصيل اتفاق بيفتد.
مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال تحصيلي جديد تاکنون تعداد دو هزار نفر از دانش آموزاني که نسبت به ادامه تحصيل مراجعه نکرده بودند، توسط مراکز راه دور شناسايي شده اند که به صورت رايگان به آنها خدمات ارائه خواهد شد.

 

 

کمبودي در حوزه معلمان وجود ندارد
سعيدي گفت: تا قبل از مهرماه با تعداد 600 معلمي که در ليست بازنشستگان قرار داشتند، احتمال کمبود معلم در استان بود، اما با دستورالعمل جديد وزارت خانه 50 درصد از معلمان به مدت يک سال به کار برگشتند.
وي ادامه داد: مابقي جاي خالي معلمان با معلمان حق التدريس، تربيت معلم، سرباز معلم، طلبه معلم تامين شد و در حال حاضر استان خراسان شمالي هيچ گونه کمبودي در حوزه معلمان ندارد.
اين مقام مسئول، بهداشت و خودمراقبتي در محيط مدرسه را دغدغه اصلي نظام آموزشي خواند و گفت: قطعا سلامت معلم و دانش آموز مدنظر است و براساس دستوالعمل هاي دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي به تمامي مدارس ابلاغ شد که علاوه بر رعايت کليه پروتکل هاي بهداشتي بايد معلمان از دورهمي و خوردن صبحانه در کنار يکديگر خودداري کنند.
سعيدي اظهار داشت:  نقش خانواده ها در کنار نقش معلمان جهت آموزش صحيح و کامل دانش آموزان ضروري است و نبايد خانواده، فرزندش را به تنهايي در محيط مجازي رها کند چراکه غفلت از کنترل عواقب بدتري به همراه خواهد داشت.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالي در مقطع ابتدايي پنج هزار و 222 معلم، در مقطع متوسطه اول سه هزار و 259 معلم، در مقطع متوسطه دوم نظري دو هزار و 49 نفر، در فني و حرفه اي و کاردانش يک هزار و 469 نفر، در مدارس استثنايي 312 معلم و در عشاير 500 معلم مشغول به تدريس هستند.

 

آموزش در فضاي مجازي يک هدف قطعي تلقي نمي شود

محمد وحيدي، نائب رئيس کميسيون آموزش در مجلس شوراي اسلامي هم در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اينکه آموزش در فضاي مجازي در واقع يک مسکن محسوب مي شود، گفت: آموزش در فضاي مجازي يک هدف قطعي تلقي نمي شود، زيرا مهم ترين موفقيتي که آموزش را تضمين ميکند، آموزش حضوري و چهره به چهره است.
وي با اشاره به اينکه معلم، دانش آموز و کلاس بخش هايي از پازل تعليم و تربيت هستند، ادامه داد: انتقال کامل آموزش به سمت فضاي مجازي قابل قبول نيست، بلکه درحال حاضر به دليل شيوع کرونا در سراسر جهان اين سبک آموزشي تبديل به يک اجبار شده و در واقع مطالبه حقيقي نيست.
وحيدي با بيان اينکه در بحراني که رخ داده است فضاي مجازي جلوه گر شد، افزود: اين گونه نيست که آموزش مجازي جايگزين کلاس درس باشد، زيرا اگر به اين طريق باشد بايد تمامي مدارس تعطيل شوند.

 

 

براي محقق شدن آموزش بايد تمام دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بيايند

نائب رئيس کميسيون آموزش در مجلس خاطرنشان کرد: براي محقق شدن آموزش در شرايط فعلي بايد تمام دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بيايند، وزارت خانه هايي همچون صنعت، معدن و تجارت، فناوري اطلاعات و ارتباطات از جمله مهم ترين وزارت خانه هايي هستند که در تسهيل آموزش مجازي مي توانند تاثيرگذار باشند.
وي با اشاره به اينکه دستگاه هاي خدمات رسان از جمله کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي بايد بخشي از کمک هايشان را به آموزش اختصاص دهند، گفت: هر ساله اين کمک ها در قالب تهيه لوازم التحرير بوده است که در سال جاري با توجه به نياز تعداد زيادي از دانش آموزان به گوشي و تبلت اين کمک ها بايد به اين سمت تغيير جهت داده شود.
وحيدي گفت: بايد يک ارتباط بين آموزش در فضاي مجازي و صداوسيما برقرار شود که نوع تعامل دانش آموزان از فضاي صداوسيما با آموزش حضوري مقابل تلويزيون تامين شود، به طور نمونه با مشخص شدن ساعت پخش برنامه يک الزام براي حضور دانش آموز در جلوي تلويزيون باشد.

 

آموزش در فضاي مجازي براي برخي از دانش آموزان يک فرصت تلقي مي شود
نماينده مردم پنج شهرستان خراسان شمالي در مجلس شواري اسلامي با اشاره به اينکه آموزش در فضاي مجازي و تلويزيون براي برخي از دانش آموزان يک فرصت تلقي مي شود، گفت: دانش آموزان از فايل هاي بارگذاري شده معلمان باتجربه و شيوه هاي متفاوت تدريس در سامانه شاد و تدريس هاي نوين در فضاي صداوسيما مي توانند کلاس هاي پرباري را داشته باشند.
وي همچنين يادآور شد: در اين شرايط که دانش آموز بخش زيادي از زمان را در منزل سپري مي کند، مديريت و همکاري خانواده را مي طلبد که بايد اين ارتباط تقويت شود، قطعا ارتباط در فضاي مجازي با معلم، مدرسه و صداوسيما بايد توسط خانواده کنترل شود، و علاوه بر حمايت فرزند، ارتباط بين اعضاي خانواده را نيز بهبود مي بخشد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html